7.00 – 8.00 |
- schodzenie się dzieci,
- stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym,
|
8.00 – 8.45 |
- zabawy indywidualne i w grupach,
- korzystanie z gier i układanek stolikowych,
- zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce,
- prace porządkowe w sali,
- zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych,
- ćwiczenia poranne,
- zajęcia terapeutyczne (logopeda, psycholog, fizjoterapia),
|
8.45 – 9.00 |
- przygotowanie do śniadania – wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk,
- czynności samoobsługowe,
|
9.00 – 9.30 |
- doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
- kulturalne zachowanie się przy stole,
|
9.30 – 10.15 |
Zajęcia edukacyjne w sali lub na powietrzu prowadzone w/g planów miesięcznych opracowanych przez nauczycielki dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową – uwzględniające podział na grupy wiekowe w/g 15 obszarów edukacyjnych:
- Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.
- Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku.
- Wspomaganie rozwoju mowy dzieci.
- Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
- Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci.
- Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych.
- Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem.
- Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec.
- Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne.
- Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.
- Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i unikaniu zagrożeń.
- Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt.
- Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
- Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
- Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne.
- Zajęcia terapeutyczne (logopeda, pedagog, psycholog, fizjoterapia).
|
10.15 – 10.30 |
Przygotowania do wyjścia na dwór:
- ubieranie się dzieci – wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy – zachowanie kolejności zakładania odzieży,
- wdrażanie do samodzielności,
|
10.30 – 11.30 |
- zabawy dowolne na placu przedszkolnym,
- zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych,
- spacery, wycieczki,
- zachowanie bezpieczeństwa,
- przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie,
- w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację,
|
11.30 – 11.45 |
Powrót z dworu, czynności samoobsługowe w szatni, |
11.45 – 12.00 |
Przygotowanie dzieci do obiadu:
- wdrażanie dzieci do samoobsługi,
- wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych,
|
12.00 – 12.30 |
Obiad:
- praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem,
- zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,
- dbanie o utrzymanie czystości na stolikach,
|
12.30 – 13.00 |
- odpoczynek poobiedni,
- słuchanie bajek relaksacyjnych,
- zabawy według inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
- zajęcia terapeutyczne (logopeda, pedagog, psycholog, fizjoterapia),
|
13.00 – 17.00 |
Realizacja propozycji dzieci i nauczycielki:
- w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu,
- praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym,
- zajęcia specjalistyczne,
- zajęcia dodatkowe, zabawy w/g inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych,
- prace porządkowe,
- zajęcia terapeutyczne (logopeda, pedagog, psycholog, fizjoterapia).
|